Fraude melden

U kunt ons helpen bij het voorkomen en aanpakken van fraude. Dat begint bij het melden van fraude. Vindt u dat een spannende stap? Dan kan het altijd anoniem.

2 manieren om fraude te melden

Heeft u vermoedens van fraude? Dan kunt u dat op 2 manieren aan ons doorgeven. Heeft u weinig tijd? Gebruik dan het online formulier. Dan is het melden van fraude zo gebeurd.

  • Het melden van fraude hebben we voor u zo makkelijk mogelijk gemaakt. In een paar vragen heeft u het formulier al ingevuld. Dat kan ook anoniem.

  • Bespreekt u uw melding liever telefonisch? Dat kan via 072-527 76 77. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur.

Fraudebeleid

Het is fijn dat u de tijd neemt om fraude te melden. Natuurlijk gaan wij vertrouwelijk om met de informatie die we van u krijgen. Wilt u meer lezen over hoe wij met fraude omgaan? Bekijk dan ons fraudebeleid.

Klacht of phishing melden?

Heeft u een klacht? Of is er vermoeden van phishing? Ook dit kunt u bij ons melden. Hieronder leest u hoe u dat doet.

Klacht melden
Uw zorgverzekering is bij ons goed geregeld. Maar toch kan er soms iets misgaan. Heeft u een klacht? Laat het ons weten. Wij helpen u graag. Samen komen we er altijd wel uit. 
Phishing melden
Soms worden berichten, zoals e-mails, uit naam van Zorgzaam verstuurd. Ze lijken op onze berichten, maar zijn dat niet. Dit heet phishing. Heeft u hiermee te maken? Meld dit dan bij ons.