Wij staan voor u klaar

U kunt altijd bij ons terecht met uw vragen. Zo vindt u hieronder alvast het antwoord op de veelgestelde vragen. En natuurlijk staan onze medewerkers aan de telefoon graag voor u klaar als u er zelf niet uitkomt.

""  Veelgestelde vragen per onderwerp

Stel uw vraag aan chatbot Sam

  Regel het snel online

Zorgkosten terugvragen of betalen, een vergoeding opzoeken of uw zorgverzekering controleren. U regelt het zelf snel en veilig in de Zorgzaam app of Mijn Zorgzaam.

Toch liever telefonisch contact opnemen?

Kunt u online niet vinden wat u zoekt? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag!

Verwachte drukte klantenservice op maandag

Bel vanuit de Zorgzaam app

Het snelst en het makkelijkst belt u vanuit uw app. Dan weten we wie u bent en hebben we uw gegevens bij de hand.

Telefoonnummers

Kies hieronder het juiste telefoonnummer zodat wij u zo goed mogelijk kunnen helpen. Belt u voor iemand anders? Dan hebben wij eerst toestemming nodig.

  • Neem contact met ons op
    Bel naar 072 - 527 76 77 (gebruikelijke belkosten)
    Maandag t/m vrijdag: 8.00 tot 17.00 uur
    Houd uw klantnummer bij de hand.
  • Bel direct met de Zorgzaam Alarmcentrale:
    +31 40 297 58 20

    De Zorgzaam Alarmcentrale staat 24 uur per dag en 7 dagen per week voor u klaar.
  • In sommige situaties is het fijn om extra hulp te krijgen. Bijvoorbeeld als u op een wachtlijst staat en sneller geholpen wilt worden. Onze zorgadviseurs staan voor u klaar met hulp en advies.

    072 - 527 76 77 (gebruikelijke belkosten)
    Maandag t/m vrijdag: 9.00 tot 13.00 uur
    Houd uw klantnummer bij de hand.

    Zij helpen u graag bij:

    • Het verkorten van wachttijd (wachtlijstbemiddeling)
    • Het vinden van een (andere) zorgverlener
    • Regelen van een second opinion
    • Informatie over zorg in het buitenland
    • Ondersteuning voor mantelzorgers
    • Vinden en regelen van thuiszorg

""  Contactformulier

U kunt uw vraag ook aan ons stellen via het contactformulier.

Let op! Heeft u een vraag over de zorgkostenfactuur? Dan kunnen wij deze vraag in verband met uw privacy alleen telefonisch beantwoorden.