Betalingsregeling afsluiten

Moeite om een factuur in één keer te betalen? Meestal kunt u bij ons het bedrag in termijnen betalen. U sluit dan een betalingsregeling af. Dit regelt u makkelijk zelf via de Zorgzaam Zorg app of Mijn Zorgzaam.

Zo sluit u een betalingsregeling af

  1. Inloggen en aanvragen

    Log in op Mijn Zorgzaam of de Zorgzaam Zorg app. Ga naar uw facturen en vervolgens naar 'Betalingsregeling aanvragen'. Doorloop de 3 stappen.

  2. Ontvangstbevestiging

    Als u een regeling heeft aangevraagd, ontvangt u van ons altijd een ontvangstbevestiging.

  3. Vragen? Wij zijn er voor u

    Komt u er niet uit? Bel ons gerust. We helpen u graag verder.

Voorwaarden voor het afsluiten van een betalingsregeling

  • De factuur is € 50 of hoger.
  • U betaalt minimaal € 25 per keer.
  • Een betalingsregeling heeft minimaal 2 en maximaal 12 termijnen.
  • U kunt maximaal 4 betalingsregelingen tegelijk bij ons hebben.
  • U betaalt geen rente en andere kosten over de betalingsregeling.
  • Als u een betalingsregeling afsluit, krijgt u geen BKR-registratie.
  • Heeft u eerder een betalingsregeling afgesloten? Dan kunt u de openstaande bedragen van die regeling niet nogmaals in een nieuwe regeling opnemen.
  • Is het een premiefactuur? Wacht dan tot de uiterste betaaldatum is verlopen om een betalingsregeling af te kunnen sluiten.

Zo sluit u een betalingsregeling af als u via automatische incasso betaalt

  1. Laat het bedrag eerst afschrijven.
  2. Stort dan het bedrag terug op uw rekening (storneren). Dit regelt u zelf online via uw bank.
  3. Wacht op ons bericht dat de automatische incasso niet is gelukt.
  4. U kunt nu een betalingsregeling afsluiten.

Bedragen hoger dan € 385 schrijven we nooit automatisch af. Daarvoor kunt u direct in de Zorgzaam Zorg app of Mijn Zorgzaam een betalingsregeling afsluiten.

Wij helpen u bij betaalproblemen

Heeft u moeite met het betalen van uw zorgverzekering? Lees wat wij nog meer kunnen doen om u te helpen bij betaalproblemen.

Veelgestelde vragen

  • Dan stoppen we de betalingsregeling. U betaalt uw rekening dan niet meer in delen, maar moet het openstaande bedrag in 1 keer betalen. Heeft u meerdere betalingsregelingen? Dan stoppen we die ook.

  • De openstaande facturen waarvoor u een betalingsregeling kunt afsluiten, vindt u in Mijn Zorgzaam. Een factuur voor het eigen risico kan daar een van zijn.

    Gespreid betalen eigen risico

    Verwacht u komend jaar uw eigen risico te gebruiken? En wilt u voorkomen dat u dit bedrag in 1 keer moet betalen? Dan kunt u ook het verplicht eigen risico in 10 termijnen betalen. U betaalt dan 10 maanden lang een vast bedrag per maand. Lees meer over gespreid betalen van het verplicht eigen risico.

  • Dat kan. Dit kunt u alleen telefonisch regelen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

    • Als wij uw openstaande rekening aan een incassobureau hebben overgedragen. Neem in dit geval contact op met het incassobureau en vraag daar naar de mogelijkheden.
    • Als u aangemeld bent bij een schuldhulpinstantie. In dat geval kan de instantie, samen met u, naar een passende oplossing zoeken.
    • Als u 6 maanden of langer niet uw zorgpremie heeft betaald en aangemeld bent bij het CAK.

Al bekend met gespreid betalen eigen risico?

Verwacht u uw eigen risico volgend jaar volledig op te maken? En wilt u niet voor financiële verrassingen komen te staan? Dan kunt u gespreid betalen verplicht eigen risico aanvragen voor uzelf of voor een ander op uw polis.