Ik ontvang de sms-code niet

Vervelend dat u de sms-code niet ontvangt. Dan kunnen er 2 dingen aan de hand zijn:

  1. De sms-code wordt naar een ander telefoonnummer gestuurd.
  2. U heeft de sms-code nog niet geactiveerd.

De sms-code wordt naar een ander telefoonnummer gestuurd

Zo controleert u of het juiste telefoonnummer geregistreerd staat bij DigiD:

  1. Ga naar de website www.digid.nl
  2. Klik rechtsboven op 'Inloggen Mijn DigiD'
  3. Selecteer de optie 'Ik wil inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord'
  4. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op 'Inloggen'
  5. Ga naar 'Persoonlijke gegevens' en controleer welk telefoonnummer geregistreerd staat
  6. Is het telefoonnummer niet juist? Klik op 'Telefoonnummer wijzigen'
  7. Heeft u het telefoonnummer aangepast? Dan ontvangt u binnen een paar dagen (meestal 3 werkdagen) een brief van DigiD met daarin de activeringscode. Volg de instructies op de brief om de sms-controle te activeren.

U heeft de sms-controle nog niet geactiveerd

Weet u zeker dat u Controle via sms geactiveerd heeft bij DigiD? Zo controleert u dit:

  1. Ga naar de website www.digid.nl 
  2. Klik rechtsboven op 'Inloggen Mijn DigiD'
  3. Selecteer de optie 'Ik wil inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord'
  4. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op 'Inloggen'
  5. Ga naar 'Controle via sms' en kijk of deze op actief staat.
  6. Staat deze op actief? U kunt vanaf nu inloggen op Mijn Zorgzaam met de sms-controle
  7. Staat deze op inactief? Activeer de sms-controle

Heeft u een andere vraag over inloggen?