Hulp bij inloggen

Hulp nodig bij het inloggen op Mijn Zorgzaam? Wij helpen u graag op weg.

Zo logt u in op Mijn Zorgzaam

U kunt op 3 manieren veilig inloggen op Mijn Zorgzaam. Kies zelf welke manier u het prettigste vindt.

Inloggen met DigiD en sms-controle

Met uw DigiD en sms-controle logt u veilig in op Mijn Zorgzaam. Op de website van DigiD leest u bij 'Manieren van inloggen' hoe u inlogt met een sms-code. 

Inloggen met de DigiD app

Log in met de DigiD app en een eigen pincode.

Inloggen met de Zorgzaam Zorg app

Inloggen zonder DigiD? Gebruik dan de Zorgzaam Zorg app. 

Veelgestelde vragen over inloggen op Mijn Zorgzaam

  • Graag leggen we u uit hoe u de sms-controle kunt aanvragen.

    Lees meer over sms-controle aanvragen

  • U kunt ook een sms-controle aanvragen op uw vaste telefoon. We vertellen u graag hoe u dat kunt aanvragen.

    Uitleg sms-controle vaste telefoon aanvragen

  • Het kan zijn dat u een ander telefoonnummer heeft geregistreerd in Mijn DigiD. Of dat u de sms-controle nog niet heeft geactiveerd.

    Lees meer over sms-code niet ontvangen

  • U zit niet te wachten op een extra stap bij het inloggen op Mijn Zorgzaam. Dat begrijpen we heel goed. Graag leggen we u uit waarom dit nodig is.

    Lees meer over inloggen met een sms-code

  • Op de website van DigiD vraagt u uw DigiD aan.

    • U heeft uw burgerservicenummer nodig bij de aanvraag.
    • Binnen 3 werkdagen ontvangt u een brief thuis met een activeringscode.
    • Voeg uw telefoonnummer en e-mailadres toe tijdens de aanvraag. U kunt dan meer met uw DigiD, zoals uw wachtwoord herstellen of de DigiD app eenvoudig activeren.
    • Activeer de sms-controle bij uw aanvraag.
    • Onthoud uw gebruikersnaam en wachtwoord goed, die heeft u nodig om uw DigiD te activeren.
  • Woont u in het buitenland en heeft u de Nederlandse nationaliteit? Dan kunt u een DigiD aanvragen. Had u al een DigiD voordat u verhuisde naar het buitenland? Dan kunt u die gewoon blijven gebruiken.

    U vindt meer informatie op de website van DigiD wanneer u zoekt op 'buitenland'.

  • Dit kan meerdere oorzaken hebben. Bekijk de mogelijke oplossingen op de website van DigiD bij 'Hulp & Contact'.

  • Ziet u het inlogscherm van DigiD niet? Dan gebruikt u waarschijnlijk verouderde software die niet meer voldoet aan de beveiligingseisen van DigiD.

    Informatie over mogelijke oorzaken vindt u op de website van DigiD op de pagina 'Hulp & Contact' onder 'Foutmeldingen'.

  • Het is begrijpelijk als u gegevens over uw gezondheid extra goed wilt beschermen. Daarom heeft DigiD nu een ID-check. U voegt dan een extra controle toe aan de DigiD app met uw paspoort, rijbewijs of identiteitskaart. Weten hoe dit werkt? U vindt alle informatie hierover op de website van DigiD. Goed om te weten: ook zonder de ID-check zijn uw gegevens veilig.

Waarom moet ik inloggen met een sms-controle?

U zit natuurlijk niet te wachten op een extra stap bij het inloggen op Mijn Zorgzaam. Dat begrijpen we heel goed. Graag leggen we u uit waarom dit nodig is.