Krijgt u te maken met een wachtlijst? Dan zoeken wij graag een sneller alternatief voor u. Onze zorgadviseurs helpen u graag.
Met zorgverleners hebben wij afgesproken dat zij binnen de wachttijden van de Treeknorm zorg verlenen. Als u niet binnen deze norm wordt geholpen, spreken we van een te lange wachttijd. Bij spoedeisende zorg moet de noodzakelijke hulp zo spoedig mogelijk (binnen enkele uren) worden verleend.
Is de wachttijd volgens u te lang, maak dan gebruik van wachtlijstbemiddeling. Als u dat wilt, kunnen wij voor u een afspraak maken met de specialist in het alternatieve ziekenhuis of zelfstandig behandelcentrum.
Hieronder vindt u de maximaal aanvaardbare wachttijden volgens de Treeknorm:
Bij het opstellen van een advies worden snelheid, bereikbaarheid en kwaliteit meegewogen. U kunt uiteraard ook aangeven wat u zelf het belangrijkst vindt.
Deze video is alleen af te spelen als de tracking-cookies op onze website geaccepteerd zijn.
Wij kunnen u niet vooruitschuiven op een bestaande wachtlijst, maar wel informeren of er inmiddels nieuwe mogelijkheden zijn ontstaan in uw ziekenhuis.
Is het niet mogelijk om de wachttijd te verkorten, dan bemiddelen we bij andere ziekenhuizen of Zelfstandige Behandelcentra. Eerst in uw eigen regio, daarna in heel Nederland en daarna in België of Duitsland.
Uiteraard zoeken we een alternatief dat minstens dezelfde kwaliteit van zorg levert.
Wij zoeken eerst naar alternatieven in een regulier ziekenhuis bij u in de buurt, daarna kijken we verder naar de rest van Nederland en Zelfstandige Behandelcentra (ZBC). Mocht dit niet het gewenste resultaat opleveren, dan wordt er zeker gekeken naar de mogelijkheden in België of Duitsland.
Wij bemiddelen alleen naar instellingen waarvan wij weten dat u de kosten ook geheel of gedeeltelijk vergoed krijgt.
Ja, wij kunnen ook bemiddelen voor een second opinion.
Wij hebben zorgverleners op redelijke afstand van uw woonplaats gecontracteerd. In de Zorgzoeker vindt u de zorgaanbieders waarmee wij een contract hebben. Hierin kunt u zoeken op postcode.
Nee, deze service is geheel gratis.
De vergoeding voor reiskosten is niet afhankelijk van het feit of wij hebben bemiddeld. De regels omtrent reiskosten zijn voor iedereen gelijk. Hierover leest u meer in de verzekeringsvoorwaarden.
Als u dat op prijs stelt, maken wij ook de afspraak.
In verband met de wet op de privacy moet u er zelf voor zorgen dat uw medisch dossier in het nieuwe ziekenhuis terechtkomt. Wij kunnen u hierbij wel helpen.
Ja, ook met dit soort vragen kunt u bij ons terecht. Niet alle ziekenhuizen verstrekken informatie over de specialisatie van ingrepen. Wanneer wij wel beschikken over deze informatie, zullen wij u hierin zeker begeleiden.