Cookie melding
X
Als u op “Akkoord” klikt, dan gebruiken wij cookies en soortgelijke technieken om inzicht te krijgen in uw surfgedrag op onze website en interactie met onze kanalen. Op basis hiervan kunnen wij u een persoonlijke ervaring bieden en de gebruikservaring verbeteren. Hier vindt u meer info over onze cookies, doeleinden, het delen van gegevens met derde partijen en bewaartermijnen.
Akkoord
Weigeren

Storing automatische premie-afschrijving

Hier vindt u meer informatie over de storing rondom de automatische premie-afschrijving van januari 2022.

Geen automatische premie-afschrijving januari

Door een technische storing is het ons helaas niet gelukt om bij al onze verzekerden de zorgpremie van januari automatisch af te schrijven. Daar heeft u Zorgzaam wel voor gemachtigd. In plaats van een automatische afschrijving, heeft u van Zorgzaam een acceptgirokaart ontvangen. Of een digitale betaallink in de Zorgzaam App of Mijn Zorgzaam. Wij bieden onze excuses aan voor deze vergissing.

Eenmalig anders betalen

De zorgpremie voor januari kunnen wij helaas niet alsnog automatisch afschrijven. Heeft u een acceptgirokaart of betaallink ontvangen? Dan vragen wij u vriendelijk om uw zorgpremie 1 keer op deze manier te betalen. En geen zorgen. De zorgpremie wordt hierdoor niet dubbel afgeschreven.

Zorgpremie februari

De zorgpremie voor februari schrijven wij gewoon weer af volgens de door u opgegeven betaalwijze. Weet u niet wat uw betaalwijze is? Of wilt u deze aanpassen? Dat kan eenvoudig via Mijn Zorgzaam of de Zorgzaam App.

Verandering premie-inning

Vanaf dit jaar betaalt u uw premie op een andere manier aan Zorgzaam. Vorig jaar werd de premie op uw salaris of uitkering ingehouden. Bij Zorgzaam is dat vanaf 2022 helaas niet meer mogelijk. Vanaf januari 2022 betaalt u de premie daarom via automatische incasso of acceptgiro.

Hulp bij betalen

Heeft u moeite met het betalen van uw zorgpremie of andere kosten? Zoals uw eigen risico? Kijk wat wij voor u kunnen betekenen op onze pagina Hulp bij betalen.